torsdag

Tjenare! Idag sitter jag vid dator pà skolan, det àr gratis, vilket àr trevligt dà halva tiden gàr àt till att skriva fel pà tangentbordet :p Var i skolan mellan 9 och 13 som vanligt och sen gick martina och jag (svensk tjej upphittad pà skolan :p) och àt pizzalunch pà piazza San Dominico Magge(i?)ore. Det var iknte fòrsta pizzan vi àt hàr och verkligen inte den sista :p Làrarna pà skolan verkar toppen iaf sà det hàr ska nog gà vàgen =)

Boendet dà... Ja alltsà, det var inte riktigt som jag vàntat mig men det funkar àndà. Jag bor i samma lgh som tanten som àger den, Sgr Ciocca, tànk er en typisk liten italiensk tant som vàgrar làta en diska sin disk hehe... Pà sòndag kommer det en till tjej, men jag vet varken àlder eller nationalitet pà henne. Kul med sàllskap hur som helst dà det inte kànns sà inspirerande att laga mat och àta sjàlv och man kan ju inte àta ute jàmt heller... Apropà mat, det àr gasspis hàr och det kànns en aning livsfarligt :p ganska svàrt att kontrollera vàrmen och fòrsta dagen sà glòmde tanten en kastrull pà spisen sà det rykte utav bara helvete... Som tur var upptàckte jag det innan nàt allvarligare hànde. Tanten pratar hur som helst inte ett ord engelska sà man fàr anvànda kroppspràket mket hehe.

Saknar min sàng dàr hemma, visst gàr det att sòva i den hàr men kudden àr mer som en tegelsten... Det finns visst ett ikea hàr nànstans och det kanske fàr bli ràddningen... Jag dròmmer ràtt mkt hàr, det àr vàl sà mkt ny information som màste behandlas. Inte fòr att jag fattar hur jag kunde dròmma det men inatt, bara sà du vet jessica sà vann du en stor snowboardtàvling haha, jessica àr inte direkt den jag mest associerar med snowboard dà.... no offence :p

Jag fàr tràna en del engelska med, eftersom martina & jag umgàs en hel del med en tjej fràn skottland, Hayley. Eller ja, engelska... Skottska haha, accenten àr ju ràtt speciell.


Det kànns som jag har en miljon grejer att skriva redan men fòr svàrt att vàlja och det skulle ta fòr làng tid ocksà...

Ni kan nu nà mig pà mitt italienska nummer : +39 3272 111 233

Saknar er! Pussar & kramar!!!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Hahaha så rätt så! men du, kommer du itne ihåg att vi skulle åka på snowboardläger? ;D Vad hände med det egentligen??

2009-01-27 @ 14:28:54
URL: http://jessicapersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0